Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle met Zorgmaatje aan Huis Nederland B.V. en met de op franchise basis aangesloten regionale Zorgondernemers van Zorgmaatje aan Huis Nederland B.V. aangegane overeenkomsten.
Het Zorgmaatje aan Huis zal de te verrichten werkzaamheden met zorgvuldigheid uitvoeren met inachtneming van de geldende wet- en regelgeving. Dat wil zeggen dat Zorgmaatje aan Huis zich inspant passende Zorgmaatjes te bemiddelen naar Cliënt en deze beschikbaar te houden en tevens de volgens Zorgmaatje aan Huis geschikte Zorgmaatjes te introduceren bij Cliënt op diens verzoek. Zorgmaatje aan Huis is niet verplicht aan Cliënt Zorgmaatjes te bemiddelen, noch is zij verplicht Zorgmaatjes op zorgvragen aan te bieden. Het Zorgmaatje aan Huis faciliteert het zorgproces. Dat wil zeggen dat relevante informatie wordt verzameld en uitgewisseld, suggesties voor samenstelling van een zorgteam worden gedaan, roosters worden opgesteld en geactualiseerd en de zorgverlening wordt ondersteund.
Daartoe onderneemt Zorgmaatje aan Huis onder andere het volgende:
Cliënt of Zorgmaatje dient eventuele klachten over de door verrichte werkzaamheden en/of gefactureerde bedragen schriftelijk aan het Zorgmaatje en ZMAH kenbaar te maken binnen dertig dagen na verzenddatum van de factuur of datum van de gebeurtenis waarover Cliënt of Zorgmaatje wenst te klagen, dan wel meteen nadat Cliënt of Zorgmaatje hetgeen waarover hij wenst te klagen, heeft ontdekt. In het laatste geval dient Cliënt of Zorgmaatje aan te tonen dat hij hetgeen waarover hij wenst te klagen, redelijkerwijs niet eerder heeft kunnen ontdekken. ZMAH heeft een uitgebreide klachtenregeling welke in eerste instantie behandeld wordt door ZMAH. Mocht Cliënt of Zorgmaatje vinden dat zij niet of onvoldoende gehoord worden, heeft ZMAH een externe klachtafhandeling. Deze wordt verzorgt door CBKZ – Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg, Molenstraat 30, 4201 CX Gorinchem, Telefoon: 0183 – 682829, E-mail: info@cbkz.nl.
Zorgmaatje gaat met de grootste zorgvuldigheid om met de cliënt en de eigendommen van de Cliënt. Elke Zorgondernemer heeft een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afgesloten. In geval van (letsel)schade neemt de cliënt contact op met de betrokken regionale vestiging van Zorgmaatje aan Huis om de schade te melden. In het geval van schade geldt een eigen risico van € 250,00 (dit geldt niet voor letselschade).
Onverminderd het bepaalde in artikel 7 is Cliënt en/of Zorgmaatje verplicht, indien Cliënt en/of Zorgmaatje van oordeel is of blijft dat het Zorgmaatje aan Huis de opdracht niet tijdig, niet volledig of niet behoorlijk heeft uitgevoerd, dat onmiddellijk aan ZMAH kenbaar te maken. Daarop gebaseerde aanspraken dienen binnen zes maanden na datum van de hiervoor bedoelde kennisgeving, dan wel binnen één jaar nadat die kennisgeving had behoren te worden gedaan, in rechte geldend gemaakt te worden. Bij het verstrijken van deze termijnen vervallen alle rechten en aanspraken van Cliënt en/of Zorgmaatje ter zake.
Zorgmaatje en Cliënt verbinden zich gedurende de looptijd van de zorgovereenkomst en over een periode van zes maanden na beëindiging daarvan, geen werkzaamheden te verrichten of enige samenwerking aan te gaan voor of met de door ZMAH aangetrokken Cliënt, dan wel met het ingezette Zorgmaatje.
Indien Cliënt en Zorgmaatje ondanks bovenstaande bepaling, ZMAH of alleen diens Zorgondernemer wensen buiten te sluiten en de dienstverlening tussen Cliënten Zorgmaatje continueren, is Cliënt en het Zorgmaatje ieder voor zich een afkoopsom verschuldigd aan de Zorgondernemer ter grootte van 30% van de gemiste omzet.
Daarnaast zijn Cliënt en Zorgmaatje van rechtswege in verzuim door overtreding of door het niet nakomen van voorgaande. In dat geval zijn Cliënt en Zorgmaatje ieder een direct opvorderbaar bedrag van € 2.000,- verschuldigd aan de Zorgondernemer. Voor iedere dag dat de overtreding voortduurt zijn Cliënt en Zorgmaatje elk € 250,- aan Zorgondernemer verschuldigd.
Zorgmaatje aan Huis Nederland is gerechtigd deze Algemene Voorwaarden te herzien, tenzij Cliënt en/of Zorgmaatje daartegen binnen veertien dagen schriftelijk bezwaren maakt/maken. De herziening zal ingaan op de eerste dag van de maand na de maand waarin de herziening aan Cliënt en/of Zorgmaatje is kenbaar gemaakt.
Deze Algemene Voorwaarden treden in werking op 1 december 2023 en vervangen daarmee alle eerdere Algemene Voorwaarden.
Wij helpen u graag met de persoonlijke invulling van uw aanvullende mantelzorg vraag.
Zoek nu een vestiging bij u in de buurt, zodat wij snel met elkaar kunnen kennismaken :
Helaas hebben wij in de door u gezochte woonplaats nog geen Zorgondernemer actief. Wij werken regionaal en zijn daardoor in staat onze dienstverlening adequaat en effectief in te zetten.
Een regionale Zorgondernemer is de spil in een regio en zorgt voor goed contact met cliënten en de in te zetten Zorgmaatjes en bewaakt de voortgang en de kwaliteit van onze dienstverlening.
Doordat wij helaas nog niet actief zijn binnen de regio waarin uw woonplaats zich bevindt, kunnen wij op dit moment nog niets voor u betekenen. Wij doen er alles aan om zo spoedig mogelijk een Zorgmaatje aan Huis vestiging ook in uw regio op te zetten.
Mocht u toch nog vragen hebben, dan kunt u ons ook telefonisch bereiken op 085-800 2500.
Daardoor kunnen wij u nog niet ondersteunen of de gewenste kwalitatieve dienstverlening bieden die we gewend zijn te doen.
Wij hopen dat wij spoedig ook in uw regio actief zullen zijn met een vestiging van Zorgmaatje aan Huis. Mogelijk dat u kunt slagen bij andere aanbieders van deze vorm van ondersteuning.
Mocht u toch nog vragen hebben, dan kunt u ons ook telefonisch bereiken op 085-800 2500.
Jij kunt je helaas niet aanmelden, omdat wij al een Zorgondernemer hebben in de regio waarbinnen jouw woonplaats valt.
Omdat wij slechts één Zorgondernemer in een regio actief hebben, kunnen wij op dit moment niets voor je betekenen. Mocht de gewenste regio in de toekomst vrijkomen, dan is het mogelijk om je opnieuw aan te melden.
Wij bedanken je hartelijk en mogelijk dat we in de toekomst iets voor elkaar kunnen betekenen.
Op dit moment hebben wij nog geen zorgondernemer in jouw regio.
Daardoor kunnen wij op dit moment niets voor je betekenen.
Pas als we ook in jouw regio actief zijn, is een aanmelding mogelijk.
Wij bedanken je voor je interesse en zodra we ook in jouw
regio actief zijn, zien we je aanmelding graag tegemoet.